Užitečné rady

Vyrobte si "debilníček". Moje partnerka se mi smála, když mě sledovala při jeho výrobě, ale na místě samém poté uznala, že je to skutečně užitečná věc. Používal jsem jej často, např. v Metru, když chcete rychle zjistit odkud kam to jede a nemáte čas ani prostor rozbalovat obrovskou papírovou mapu, nafasovanou v Informacích. Já jsem jen rychle nalistoval příslušnou linku a v mžiku jsem věděl směr jízdy i počet stanic.

Stejně tak na ulici, pokud třeba prší nebo fouká vítr, se jen horko těžko budete popasovávat s velkou papírovou mapou. V tu chvílí se hodí aspoň malé mapky tras, v této podobě vodě i větru odolné.

Měl jsem v něm všechny důležité informace pěkně pohromadě, po ruce a v takřka nezničitelném stavu. K jeho výrobě jsem použil plastové desky na spisy, ve formátu A5, s kroužkovým mechanismem (cena do 50,- Kč v každém papírnictví), laminovačku a děrovačku. Pokud nevlastníte laminovačku ani děrovačku, lze v nouzi použít i Euroobaly formátu A5 (cena cca 25,- Kč za 50 ks), do kterých vytištěné soubory vložíte. Jen to nebude tolik voděodolné a pevné.

Celkový pohled na "debilníček"

Otevřeno na stránce se slovníčkem

Otevřené prázdné desky s kroužkovým mechanismem a doplněné gumou na zavření

Detail gumy (proděravěno děrovačkou)

V zavřeném stavu

Ukázka zalaminovaného listu s důležitými kontakty. Dírky jsem udělal na obou stranách, aby se list dal variabilně otáčet dle aktuální potřeby. Listy zalaminujte oboustranně, a buď jej tak rovnou potiskněte, já jsem použil na rubovou stranu raději nový list papíru, aby tisk neprosvítal.

Ukázka listu s kompletní mapou Metra a RER

Ukázka listu s detailními trasami Metra a RER

Ukázka listu s mapou navržené trasy městem (zde Montmartre)

Ukázka listu s popisem jednotlivých bodů trasy


V "debilníčku" jsem měl zejména:
- vytištěnou elektronickou letenku
- nejdůležitější kontakty (letiště, hotel, ambasáda)
- plány obou letišť
- podrobnou mapu sítě MHD v Paříži
- podrobná schémata všech linek Metra a RER v Paříži (hodí se, když chcete rychle zjistit odkud a kam to vlastně jede)
- příruční slovníček nejběžnějších výrazů
- vlastní mapy tras městem

Všechny soubory, potřebné k výrobě "debilníčku", naleznete v sekci Ke stažení.

Komentáře